Miejsce:
Typ:
Szkolenie
Tryb:

Program

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Najważniejsze zmiany w polskim prawie bilansowym i handlowym wpływające na sprawozdanie finansowe za rok 2021.
  2. Podstawy prawne sprawozdawczości finansowej w Polsce:
    • polskie prawo bilansowe za rok 2021 (ustawa o rachunkowości i Krajowe Standardy Rachunkowości) i ich wpływ na sprawozdawczość finansową.
    • szczegółowość informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym,
  3. Obowiązki osób sporządzających i podpisujących sprawozdanie finansowe:
    • obowiązki i odpowiedzialność osoby, której powierzono sporządzanie sprawozdania finansowego za wiarygodność prezentowanych informacji,
    • odpowiedzialność i obowiązki kierownika jednostki i organów nadzorujących (terminowość sporządzenia, upublicznianie sprawozdania finansowego, nadzór nad prowadzącymi księgi rachunkowe, itp.),
    • obowiązki związane ze sprawozdawczością „elektroniczną”.
  4. Obowiązki kierownika jednostki i organu zatwierdzającego
  5. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do sporządzenia sprawozdania finansowego:
    • inwentaryzacja i zapewnienie kompletności ujęcia zdarzeń gospodarczych z uwzględnieniem zdarzeń po dniu bilansowym,
    • powiązanie ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w poszczególnych elementach i pozycjach sprawozdawczości finansowej.
    • księgi rachunkowe w wersji elektronicznej – w formacie JPK
  6. Ogólne zasady wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy:
    • zastosowanie uproszczeń w wycenie aktywów i pasywów przez jednostki małe i mikro.
    • weryfikacja polityki rachunkowości w zakresie zmian ustawy o rachunkowości.
    • wybrane aspekty – wycena aktywów i pasywów a wiarygodność danych prezentowanych przez sprawozdania finansowe,
  7. Ujęcie aktywów i pasywów w bilansie – wybrane zagadnienia
  8. Prezentacja przychodów i kosztów – wybrane zagadnienia
    • przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej (np. wpływ zdarzeń po dniu bilansowym a kompletność przychodów i kosztów, wpływ metodologii sporządzania rachunku zysków i strat na strukturę pozycji prezentowanych w przychodach i zrównanych z nimi),
    • pozostała działalność operacyjna i finansowa (np. poprawność prezentacji w poszczególnych pozycjach, wynik na zbyciu niefinansowych aktywów trwałych i inwestycji, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z pozycjami ujawnionymi w sprawozdaniu),
  9. Weryfikacja przychodów i kosztów dla potrzeb sprawozdawczości podatkowej – nota podatkowa w strukturze logicznej
  10. Zestawienie ze zmian w kapitale (funduszu) własnym – zakres i szczegółowość pozycji ujawnianych w zestawieniu zmian w kapitale i ich powiązanie z księgami rachunkowymi oraz poszczególnymi pozycjami ujawnionymi w pozostałych elementach sprawozdania finansowego.
  11. Rachunek z przepływów pieniężnych – metodologia sporządzania, ogólne informacje o pozycjach ujawnianych w obszarze korekt działalności operacyjnej, prezentacja kluczowych informacji w zakresie przepływów działalności inwestycyjnej i finansowej, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w sprawozdaniu z przepływów.
  12. Informacja dodatkowa:
    • wprowadzenie do sprawozdania finansowego (np. zakres danych identyfikujących podmiot sprawozdawczy, objaśnienie zasad ujawnienia specyficznych a będących w gestii kierownika jednostki zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdania finansowego, objaśnienie nietypowych zdarzeń gospodarczych,
    • wpływających na porównywalność danych prezentowanych w sprawozdaniu finansowym),
    • dodatkowe informacje i objaśnienia (np. rodzaj podmiotu i charakter działalności a zakres objaśnień, powiązanie objaśnień z innymi pozycjami ujawnionymi w pozostałych elementach sprawozdania finansowego, zakres informacji pozafinansowych prezentowanych przez podmiot sprawozdawczy, objaśnienia dotyczące jednostek powiązanych i dane niezbędne dla potrzeb konsolidacji).

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Istnieje możliwość zakupu zeszytu specjalnego RACHUNKOWOŚCI pt. „Zamknięcie roku 2021”.
Korczaka 73
07-410 Ostrołęka

tel. 29 764 36 20

biuro.ostroleka@skp-ow.com.pl

PKO BP 74 1020 1042 0000 8702 0262 8675