Miejsce:
online / Ostrołęka
ul. Korczaka 73
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
09.12.2024
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
09.12.2024
Wykładowca:
Pieńkosz Cezary

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
435,00 zł - cena podstawowa
413,25 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
435,00 zł - cena podstawowa
413,25 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Brak miejsc

Cel

Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach swojej aktywności zawodowej zajmują się rozliczaniem podatku VAT, albo które w ramach swojej aktywności zawodowej kształtują okoliczności wpływające na rozliczanie podatku VAT (księgowi, doradcy podatkowi, biegli rewidenci, radcowie prawni, adwokaci, prawnicy, przedsiębiorcy). Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę w zakresie zmian w obszarze podatku VAT wprowadzanych na 2025 r., a także w zakresie wybranych problematycznych zagadnień pojawiających się w codziennej praktyce rozliczania podatku VAT.

Podkreślenia wymaga fakt, że szkolenie obejmuje oprócz szczegółowej prezentacji zmian w podatku VAT na rok 2025, również szczegółowe omówienie najważniejszych, wybranych aktualnych problemów rozliczania tego podatku.

Program

Wykładowca: Cezary Pieńkosz  doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowy):

  1. Zmiany w podatku VAT na 2025 r.:
    • Zasady korzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT w 2025 r. Zasady obliczania limitu zwolnienia i korzystania ze zwolnienia.
    • Wprowadzenie zwolnienia podmiotowego dla podatników z siedzibą w innym kraju UE niż kraj UE opodatkowania transakcji. Warunki i zasady korzystania ze zwolnienia.
    • Zakres i zasady zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących. Limit zwolnienia kwotowego z kas rejestrujących na 2025 r. i zasady jego stosowania.
    • Zmiany dotyczące ustalania miejsca świadczenia dla usług.
    • Zmiany dotyczące odliczania podatku naliczonego i korekt podatku naliczonego.
    • Zmiany dotyczące zgłoszeń rejestracyjnych.
    • Pozostałe (wg stanu prac legislacyjnych).
  2. Faktury (faktury korygujące) i KSeF:
    • Charakterystyka fakturowania w KSeF i działania KSeF według zasad obowiązującego od 1 lutego i 1 kwietnia 2026 r. (wg aktualnego stanu prac legislacyjnych).
    • Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach krajowych.
    • Refakturowanie w transakcjach krajowych.
    • Świadczenia kompleksowe a treść faktury.
    • Faktura jednocześnie dokumentująca wykonanie świadczenia i zaliczkę.
  3. Aktualne problemy związane z rozpoznawaniem obowiązku podatkowego i rozliczaniem podatku należnego:
    • Dostawy towarów transportowanych.
    • Świadczenie rozliczane w okresach rozliczeniowych.
    • Usługi budowlane i inne świadczenia dokumentowane protokołami zdawczo-odbiorczymi albo innymi dokumentami.
    • Częściowe wykonanie usługi.
    • Otrzymanie wpłat otrzymanych przed wykonaniem świadczenia (np. zaliczki, zadatki).
    • Stawka 0% w przypadku transportu międzynarodowego.
  4. Aktualne problemy rozliczania VAT z tytułu świadczeń nieodpłatnych:
    • Nieodpłatne przekazania towarów.
    • Nieodpłatne świadczenie usług.
    • Nieodpłatne świadczenia a pomoc dla powodzian.
  5. Aktualne problemy związane z rozliczaniem podatku naliczonego i jego korektami:
    • Warunki i zasady odliczanie podatku naliczonego.
    • Zasady odliczania częściowego podatku naliczonego.
    • Korekty podatku naliczonego ze szczególnym uwzględnieniem korekt rocznych z perspektywy stosowania prewspółczynnika i współczynnika.
  6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Korczaka 73
07-410 Ostrołęka

tel. 29 764 36 20

biuro.ostroleka@skp-ow.com.pl

PKO BP 74 1020 1042 0000 8702 0262 8675